niedziela, 26 grudnia 2010

Co ma komiks do reklamy?

Niedawno napisałem pracę podyplomową pod tytułem "Wykorzystanie motywów komiksowych w reklamie". Zadziwia mnie fakt, że w literaturze problemu - zarówno komiksowej, jak i reklamowej, polskiej, jak i obcojęzycznej, brak dłuższych opracowań tego tematu. A jest to problem bardzo obszerny i niezwykle ciekawy. Dlatego chciałbym poświęcić mu więcej uwagi. Przez pryzmat innego medium - w tym przypadku reklamy - można bowiem w pełni zobaczyć potencjał i siłę, jaka drzemie w opowiadaniu za pomocą obrazów. Nie chciałbym się jednak teraz rozpisywać na ten temat, lepiej niech przemówią obrazy. Na słowa przyjdzie czas później.

Idealnym przykładem będzie ta klasyczna reklama, która wykorzystuje jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli komiksu i popkultury.



Nic dodać, nic ująć. Dzięki komiksom, mały samochodzik staje się prawdziwym bohaterem!

Źródło: Ads of the world